torsdag 10 juni 2010

Bara 73 vovvar

Idag blir det ett snabbt blogginlägg.
Baby Sandy och Maya har flyttat hem till Kate på prov och det verkar fungera så bra att de antagligen kommer stanna där. Jag har alltid varit svag för Baby Sandy så det är verkligen jätteroligt.När tjejerna flyttade blev Bubbles ensam men vi har satt in Genga till honom och de funkar väldigt bra ihop.
Bolltokiga Freeda har flyttat in till Denko och Ofelia och även det går hur bra som helst. Bara Freeda har en tennisboll i munnen är hon lycklig var som helst tror jag.
Just nu är vi nere i 73 hundar vilket är ganska skönt, men det lär väl komma en massa nya snart.

I tisdags kastrerades Felicia, Emil, Emmy, Edvin och min lillskrutt Sigge. Sigge påminner ännu mer om en virvelvind nu när han inte har några kulor som tynger ner honom längre :)
Jag har bestämt mig för att ta honom som fosterhund så fort han är redo att flyga till Sverige.
Imorgon har Ronna och Brian en trädgårdsfest för att samla in pengar till SOS så då ska alla volontärer dit och försöka göra reklam för hundarna. Håll tummarna för att vi drar in jättemycket pengar!

5 kommentarer:

  1. Så undebart att Baby Sandy får flytta till ett hem fast det är bara på prov, det ena ge det andra och huksfluks så kommer han att fått ett hem:)
    Malin vad härligt att du tar Sigge som fosterhund så glad jag blir, söta goa Sigge...

    Här hemma kommer vi att hålla alla tummarna vi har för att pengar skall flöda in som vårflod.

    Sov gott hälsa alla hundarna från Sandy och mig!
    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Osäker på om jag vet vem Genga är, men läste om henne här samtidigt som jag läste på SOS hemsida att hon har fått somna in pga sjukdom...? =(

    Du skriver om "stor-Max" och Max, vem är "min" kille? ;) Nyfiken. Hur mår "tiger-Max", den brune klunsen? =)

    Kram / Tessan

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att baby sandy verkar finna sig till rätta! Tror det kommer bli kalas med ett eget hem :).
    Nu i dagarna är det exakt ett år sedan jag åkte ner till gården och alltså ett år sedan jag träffade Dig!
    Vemodigt är det, men jag har ju en del av gården med mig varenda dag och det är underbart!!
    Kramar till er alla där nere!

    SvaraRadera
  4. Hej jag har några frågor.
    Vissa volontär jobb kostar, men jag kan inte hitta något på SOS-animales sida om något sådant.
    Kostar det att vara volontär för dom? hur mycket isf? får man mat och boende?

    mvh Alex
    redtott_88@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej allihop
    Jag vet inte riktigt hur mkt pengar de drog in men det var en hel del folk så det borde ha blivit en del.
    Angående stor-max och lill-Max är det nog lättast att kolla på sos hemsida under stora och små hundar för att reda ut begreppen :) Tessan, jag tror du menar tiger-Matt för annars är det en lurig hund som jag inte känner till. Med honom är det bara bra i alla fall men han tycker det är jobbigt med värmen. Han spenderar mycket tid i poolen.
    Jeanette, jag tycker faktiskt att du ska pallra dig ner igen. Det är otroligt att det har gått så lång tid.
    Alex, det kostar ingenting att volontära hos sos men du bekostar flygresa och mat själv så står sos för boende i husvagn. Om du fyller i en intresseanmälan på sos hemsida så får du mer information. Du förbinder dig inte på något sätt genom att fylla i intresseanmälan.

    SvaraRadera