fredag 9 april 2010

Snart dags igen

Min kärlek Melchior. Bilden är tagen av Maria eller Jossan,
vet tyvärr inte vilken av dem så båda får creds för den

Nu är det nästan klappat och klart. Antagligen återvänder jag till paradiset 17:de maj. Slug som jag är räknar jag med att Norwegian kommer ha en massa bra specialerbjudanden den dagen. Jag kommer blogga från gården då också men det blir nog inte så många inlägg eftersom jag inte kommer ta bilen den här gången. Jag planerar att stanna till 22 juni nån gång. Eftersom det inte rör sig om så lång tid vet jag inte om bloggen kommer länkas från SOS hemsida så de som vill vara säkra på att kunna läsa kanske gör bäst i att lägga adressen på minnet.
Jag pratade med Big Boss imorse och sa att jag ville ta ut sommarsemester lite tidigare och det verkade inte vara några problem. Nu måste jag bara övertala min kära föräldrar att de ska vara hundvakt medan jag är borta. Lilla morsan är en trogen läsare av min blogg så nu måste alla hjälpas åt och lägga kommentarer om hur gärna de vill att jag ska fortsätta blogga från gården så kanske hon ger med sig.
Till hennes försvar kan jag säga att min ena vovve tycker om att äta hunddynor och dörrmattor och har på grund av detta kostat mina föräldrar åtskilliga slantar.
Särskilt Eddie tyckte det var kul att komma hem igen eftersom han älskar snö. Dessutom blev han glad åt att återse min katt Esmeralda. De ägnade första kvällen hemma åt att tvätta varandra ordentligt och sedan somnade de i varandras "armar". Tänk om alla människor satte lika stort värde på hundar som Esmeralda, så mycket bättre världen skulle vara. Många spanjorer har mycket att lära från min lilla katt-skatt!

7 kommentarer:

  1. Helena med Wanda9 april 2010 kl. 18:59

    Klart morsan ska vara hundvakt. Längtar redan efter fler inlägg om livet på "gården"...och dina otroligt fina kort. :o)

    SvaraRadera
  2. Det är ett "måste" att du åker och jobba på gården och att vi har möjlighet att följa din blogg med dom vackra bilderna och intresant fakta vad som händer på gården, jag försäkrar dig och din söta och snälla mamma (lite smicker:)
    att vi alla hundra tusen beröda vill att du åker!!!!!!!!!!!!!!Räcker det?

    Jag satt och tittade på Sandy när han låg och sov i sin biabädd,hans mungipa var nästan upp i örat och man kunde se att han log i sömnen, jag ville bara gråta av lycka att se det och förstå att denna lilla prins känner sig trygg här hoss oss bara efter så få dagar.

    Allt gått till dig!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  3. Min lilla stånk korv...
    Åker du från Götet eller hur blir det? Essie kan ju också få bo hos mig... tata

    SvaraRadera
  4. Mamma Cidh. Vi vill jättegärna att Malin kan fortsätta blogga. Så om ni vill ta hand om Alice och Eddie några veckor vore det en god gärning för många fler än bara Malin och hundarna :)

    SvaraRadera
  5. Jag åker från Stockholm 17/5! Kan knappt bärga mig tills jag får gosa med Melchior igen. Elin, jag sa till morsan att du kunde vakta dem två av veckorna men då knorrade hon om att det är synd om dem att åka en massa så jag vet inte riktigt hur det blir. Jag hör av mig.

    SvaraRadera
  6. Malanballans farsa24 april 2010 kl. 00:04

    Eddi är ingen hund. han äter tamme fan allt. Nu har han satt i sig min läsefotölj. En satans korsning av bäver och råtta. Sedan snor han mon snarkofag.
    Mallanballans farsa

    SvaraRadera
  7. åå vill också åka tillbaka.. men det får bli till hösten hoppas jag. hälsa alla hundarna:)//Halle

    SvaraRadera