lördag 15 maj 2010

En helg ifrån

Just nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå. Jag vill att helgen ska vara över, att det blir måndag så att jag får sätta mig på planet till Spanien.

Jag tyckte jag var smart när jag inte bokade med något bagage, utan valde att bara ta handbagage. Jag tänkte att då behövde jag inte stå och vänta vid bagagebandet. Men nu blir det så att jag ska få med mig en massa burar och koppel ner så jag måste ändå stå och knuffas med galna tanter och jobbiga barnfamiljer.
Det är hur som helst skönt att inte ha mer än handbagage eftersom jag oftast bara använder en tiondel av kläderna jag tar med mig.
Jag har gjort upp en plan. Eftersom jag jobbar söndag natt ska jag sova på planet, när jag hämtat ut burarna ska jag köpa en veckoförbrukning Hacendadochoklad och när jag kommer fram till gården ska jag älga ut på en kvällspromenad med Melchior. Allt är tajmat och klart in i minsta detalj.


Jag kommer sakna mina egna monster såklart men jag tror att de kommer få det bra hos Päronen. Imorgon ska morsan träna på att locka in katten Esmeralda och om några veckor kommer lillsyrran och hennes pojkvän Pottis upp från Göteborg och hjälper till med djurskötseln.

Min underbara katt Esmeralda och gosegrisen Eddie

Min tokiga terrier Alice under vår Spaniensemester

3 kommentarer:

  1. De där hund- och kattdjuren är så gudomliga att det suger i magen på mig så jag nästan måste skrika... Jag kan inte förstå att man kan älska någon så mycket som jag älskar alla mina systerbarn..

    SvaraRadera
  2. KOM TILLBAKA NU!!!!
    Monstren driver mig till vansinnne!
    Din far

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad Malin att du har möjlighet att åka ner till Malaga och ta hand om alla dom undebara hundarna där nere, du skall veta att du är klippt och skuren för att jobba där, jag önskar att jag kunde finansiera din vistelse i Malaga i ett år(:!
    Ta väl handom dig!
    Sandy vill hälsa till alla hundarna och det vill jag också!
    Ser fram emot att läsa din plogg om allt som händer på SOS Malaga.
    Vänligen/Sol

    SvaraRadera