fredag 28 maj 2010

Brottslingar

Jag kom precis på att jag glömde berätta om en viktig del av utvecklingen på SOS. Michelle (en volontär) och jag har slagit in på brottets bana. Det var inte våran önskan men på bara en vecka har vi varit tvungna att göra inbrott hos två olika grannar.
Första var det grannarna vars enorma vakthundar hade rymt. Det inbrottet var ganska odramatiskt eftersom vi bara gick in och lämnade tillbaka hundarna fast ägarna inte var hemma.

Det andra inbrottet kan vi ge Summer skulden för. Under en vistelse i lekhagen lyckades hon ta sig in till grannen vilket hon även gjort en gång tidigare. Grannens trädgård är omgiven av ett högt staket men vi lyckades ta oss in. Tyvärr löper ett dike längsmed staketet på insidan så från det hållet var det ännu högre. Vi lyckades med gemensamma krafter skyffla över Summer men det var lite svårare att ta oss själva tillbaka. Till saken hör att grannen har två stora, inte alltför vänliga vakthundar.
En volontär på rätt sida av staketet hivade över en stol och ett koppel. Från stolen lyckades jag klänga mig över och drog sedan upp Michelle som är ett halvt huvud kortare än jag och med hjälp av kopplet firade vi sedan med oss stolen upp.
Tadaaa!

Behöver jag säga att Summer blivit portad från lekhagen?

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni förevigade händelsen med kameran,det skulle vara riktigt roligt om man fick se bilder på allt detta eller heller en film(:!
    Det påminner mig om när jag och min dotter plankade in mitt i natten på ett kloster i Italien med murar som var över 3 meter höga och som sedan visade sig att den lilla grinden som vi hade sett tidigare var olåst, vilket onödigt jobb att klättra över muren(:(:..

    Sov gott!!
    Vänligen/Sol

    SvaraRadera