fredag 21 maj 2010

Tillbaka igen

Min sangkamrat Doggie som ar en mycket lyckligare hund
sedan han fick flytta in pa campingomradet

Nu ar jag antligen har igen!
Jag jobbade natten innan jag skulle aka vilket jag snart insag inte var nagon bra idé. Efter jobbet akte jag hem till min kollega Karin och at frukost, duschade och sov en timme pa soffan. Nar klockan ringde vaknade jag med en stark lust att doda nagon. Som en zombie tog jag mig ner pa stan och upp pa flygbussen. Pa Arlanda traffade jag Nina som skickade med burar och koppel. En ljusglimt i min suddiga varld var att jag satt vid en nodutgang pa planet sa jag hade inget sate framfor mig utan kunde sitta och vifta med benen hur mycket jag ville.
Val framme i Malaga uppdagades det att burarna som skulle akt med fortfarande befann sig i Stockholm.
Efter en snabb shoppingtur pa Mercadona akte vi till garden och jag tog ut gosegrisen Melchior pa en kvallspromenad. Det var perfekt, nar jag akte hem forra gangen gick jag och Melchior pa en morgonpromenad i skenet fran fullmanen och den har gangen satt vi och myste tillsammans under nymanen. Ar det ett tecken eller vad?

Runt elva pa kvallen kom en kvinna och lamnade Summer och hennes valpar Snow, Storm och Cloud. De hade kopt ett hus och nar de flyttade in bodde redan den hogdraktiga Summer dar.
Snow ar den helvita valpen (forstas), Storm ar den med ljusbrun tackning och Cloud den med morkbrun tackning.
Forsta dagen var de lite radda men de har kommit ut ur sitt skal otroligt snabbt. Alla fyra gar bra i koppel och ar valdigt keliga. Lille Cloud tyckte det var laskigt att ga forbi alla skallande hundar sa jag bar honom upp till vagen pa forsta promenaden men sen trippade han pa utan invandningar och idag gick han hela vagen sjalv.
Vi planerar att satta Summer ihop med Scamp sa fort valparna ar avvanda.

Dagen efter (i tisdags) akte Monique, Pablo och Hakan till Sverige tillsammans med volontarerna Maja och Nora. Jag blev sarskilt glad att Monique fick aka eftersom jag kande mig sa hemsk nar Gill och jag hamtade henne fran hennes fosterhem i februari och tog med henne till ett oversvammat SOS. Alla tre har akt till fosterhem i Sverige sa det finns fortfarande chans att tinga nagon av dessa fina hundar.

Pa onsdagen kom ytterligare en ny hund, lille Sigge. Spanjorskan Rosa som brukar kopa loss valpar fran avlivningsstationen bredvid hade hittat honom under sin bil nar hon skulle aka till jobbet. Han ar en riktig tuffing, nyfiken pa allt. Han bor tillsammans med mig och Frida och ifall vi bada gar ut fran volontarcampingen smiter han och springer ut i koket och letar efter oss. Darfor far han sitta inne i var husvagn medan vi arbetar. Torts att han bara har varit hos oss i nagra dagar har han redan lart sig sitt namn och kommer glatt skuttande nar man ropar pa honom.
En till bra sak hande i onsdags. Jag fick en snilleblixt och kom pa att vi borde satta in Emilia till lilla radda Ricky. Han blev stormfortjust i henne och borjade genast fjanta och leka.

Det ar manga hundar som ska aka till England och Sverige inom en snar framtid vilket verkligen behovs eftersom det ar ganska trangt just nu. Nasta gang som aker ar Penny, Betty, Dolly och Mea. De ska till England pa sondag. Darefter aker Bob, Jorge och Lulu till Sverige pa tisdag tatt foljda av Sammi och Harry som ska till England forsta juni. Inte nog med det, en hel hog hundar ska till Sverige senare i juni och Tania som placerar hundar i England har gatt med pa att ta Yentil.
Hege ar en svensk tjej som bor och pluggar i Fuengirola. Hon brukar komma och hjalpa till att rasta hundarna nagon dag i veckan. Hon har pratat lite med Tony om att ta en fosterhund under en tid och nar jag berattade det for Therese foreslog hon Sigrid. Sa idag foljde Sigrid med Hege hem och ska bo dar tills det ar dags for henne att aka som fosterhund till Sverige i slutet av juni.

































Rosa, som kom in med Sigge, kom idag och visade upp valparna som hon har fostrar tills vidare. En av dem ar La Pinta som antagligen kommer laggas ut for adoption snart. De som har foljt min blogg tidigare minns kanske att hon kom och visade upp fem stycken valpar men tyvarr var det bara tva av dem som overlevde.

Avslutningvis lagger jag ut lite bilder pa Batman nar han springer los pa berget. Fa hundar ser sa lyckliga ut som han da de far springa. Han halsar till sin bror Bart och Barts matte Ásta i Sverige.

7 kommentarer:

  1. Guu vad härligt det ser ut att springa där. :) Och vad roligt att få läsa om livet på gården igen. :)

    SvaraRadera
  2. Undebart att få info från gården,Doggie min söta Doggie,vi hade också så mysiga stunder tillsammans.
    Så undebart söööööt lilla Sigge är, hur stor tror du att han blir? jag har ett par här i Örnsköldsvik som gärna köper en hund från SOS men dom vill ha en liten hund.

    Jag är så glad när jag såg att HÅKAN har fått komma till Sverige(: och så undebart att det är många hundar som blir adopterade!

    Sandy mår bra och hälsar till er alla!
    Tack Malin för att du tar dig tid och bloggar från gården!
    Jag önskar er allt gått!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  3. Melchior har blivit så stor, jag är ju helt övertygad om att han kommer att följa med dig hem... Jag längtar så efter alla vovvarna. Sigge var helt galet söt...ta med honom också vet jag.. Och Batman, älskade Batman, han är en pärla..
    Glöm inte att kyssa Sammi från mig.. ibland hatar jag mitt yrke..

    SvaraRadera
  4. Hej kära Malin! Vad skoj att läsa din blogg igen! Ikväll ska jag träffa Håkan och Pablo hemma hos Jeanette! Det ska bli jätteskoj!

    Fina underbara bilder! Längtar tills hundträffen i sommar!!

    Hoppas allt är bra och hälsa alla så mycket!

    Och sol, hälsa Sandy! <3

    KRAAAAAAAM

    SvaraRadera
  5. Hej! du får jättegärna uppdatera hur det går med Scamp och Summer, det vill säga om ni hinner sätta dom tillsamman innan du åker:) Sen undrar jag om du verkligen menar lilla (f.d) skygga valpen Emilia som sitter tillsammans med Ricki:D?

    SvaraRadera
  6. Jag tror nog Sigge kommer bli större än en liten hund för han har väldigt stora tassar, men sötare kille får man leta efter.
    Summer och Scamp funkar bra ihop och de har börjat få gå lösa på berget. Summers valpar är dock lite krassliga så hon får bo hos dem tills vidare.
    Precis, det är lilla Emilia som bodde med schäferpojkarna tidigare som har flyttat till Ricki. Ricki går med på promenaderna nu och har verkligen tuffat till sig.
    Planen är att sätta Toya hos grabbarna och Max och Freeda hos Balthazar efter att Sammi och Harry har åkt.
    Jag ska hälsa och pussa alla vovvar och människor!

    SvaraRadera