måndag 16 november 2009

The crazy lady

Jag har en lillasyster som till det yttre ser ut som en vanlig människa men som egentligen är en reinkarnation av Lenin. Inte för att hon har så mycket uttalade kommunistsympatier. Smeknamnet Lenin fick hon för många herrans år sen till följd av ett slarvigt skrivet namn på en julklapp.

























Tyvärr har hon ärvt den Cidhska tjurskalligheten men det är nog den enda defekten jag kan komma på så här på rak arm. Till skillnad från min andra syster är hon väldigt filosofiskt lagd. Av någon anledning brukar vi hamna i pyttesmå halvmögliga tält tillsammans och då är detta en bra egenskap.

Vandringssemester i Skottland 2006

Hon var väldigt rolig som barn. En gång stängde jag in henne i soptunnan under förevändningen att det var ett värdighetstest. Där satt hon snällt i nån halvtimme innan hon lyckades välta tunnan och kravla sig ur medan jag satt hemma och läste.

Hon tycker om båtar. Det intresset väcktes när hon jobbade på Ostindiefararen Götheborg. Hon har även gjort praktik på Cartier och är just nu ute på praktik med Marinus.



Tillsammans har vi upplevt många äventyr. Det senaste var sommaren 2009 då vi besteg Mt Kilimanjaro 5895 möh.


Tidigare samma sommar visade jag henne mitt paradis, SOS-animals i Spanien, där vi jobbade med att ta hand om övergivna hundar.

Elin och Lipton

Våra gemensamma resor har fört oss till 16 olika länder och förhoppningsvis blir det många fler. Vi måste bara synkronisera oss för den ena kanske vill åka till en plats där den andra redan varit. Rättvisa är viktigt! Det är inte för intet vi som barn delade upp chipsen ett för ett, så att alla skulle få lika många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar