torsdag 7 januari 2010

Verklighet eller ej?

För några dagar sedan åkte jag buss tillsammans med min vän Emelie. Eller snarare min vän Emelie 2 för det är inte Emelie aka Junior som jag pratar om. Jag minns inte riktigt hur vi kom in på det men vi började i alla fall prata om övernaturliga saker och då kom jag och tänka på ett väldigt starkt minne jag har från min barndom.
Jag kunde flyga när jag var omkring 6 år gammal. Jag minns flera gånger då jag ställde mig på en röd, cirka 1,5 meter hög bokhylla som vi hade. Sedan lutade jag mig sakta framåt men istället för att ramla i golvet svävade jag 1,5 meter över golvet. Ibland gjorde jag samma sak fast från sängen istället. Det var en jättehärlig känsla som jag gärna skulle vilja uppleva igen. Jag kommer inte ihåg när min förmåga försvann men helt plötsligt fungerade det inte längre. Såhär 20 år senare säger logiken mig att det kanske kan ha varit en dröm som upprepade sig flera gånger men jag kan ändå inte helt och fullt tro på den teorin. Känslan av att sväva en bit ovanför golvet var så verklig och än idag minns jag precis hur det kändes. Även om inte minnet är verkligt så är det ett underbart minne som jag vägrar släppa taget om.
Jag ska kanske ge det ett försök till när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar