torsdag 28 januari 2010

Det närmar sig

Nu är det bara några dagar kvar tills jag packar vovvar och bagage i bilen och far iväg mot Spanien. Jag har fixat Alice pass, nu gäller det bara att hitta mitt eget.
Jag har lite småsaker att ta tag i fortfarande innan vi åker, tex betala räkningar, köpa åksjuketabletter till Eddie och PACKA. Jag kör precis en tvättmaskin eftersom jag kom på att jag gärna har med mig lite rena underbrallor.
Däremot är jag riktigt stolt över min egen organisatoriska förmåga. För över en månad sedan fixade jag chillpills till Eds, köpte biljett till färjan mellan Göteborg och Kiel, ordnade husvakt, eftersände posten, köpte gps och sist men inte minst en bil.

På tal om bilen så höll jag på att göra i brallorna i måndags när jag åkte till Katrineholm för att lämna katten Esmeralda hos min vän Emelie. När jag kom upp över 80 började bilen tuffa som en motorbåt och skaka som ett galet asplöv. Vilken dröm tänkte jag, bilen pajar en vecka innan vi ska åka. Men det visade sig att det fastnat en massa snö och is i hjulhuset som däcken slog emot för varje varv. Uppfinningsrik som är åkte jag in till geocentrum och köpte en linjal för fem kronor och hackade bort isen.
Det är tomt här hemma utan min lilla Esmeralda. Det har gått tre dagar, fatta hur det kommer kännas efter två månader.

Med mig på nervägen får jag Josefine från Stockholm och Maria från Tranås. Ingen av dem har jag träffat tidigare så det här kommer bli jättespännande. Planen är att åka hemifrån klockan sex på morgonen på tisdag. Husvakten flyttar in kvällen innan så då ska jag ha teknisk genomgång av tvättmaskinen eftersom den kräver ett visst mått av händig touch. Senast halv sju på kvällen måste vi ha checkat in på färjan i Göteborg. Den effektiva restiden är bara sex-sju timmar så vi har gott om tid för raster, hundpromenader och diverse missöden.

De första två veckorna i Spanien ska jag och Maria bo hemma hos Tony i Malaga. Det ska bli skoj och jag tror det är bra för mina hundar så de får lite mjukstart på semestern.
LÄNGTAR!!!

1 kommentar:

  1. åååh, jag blir riktigt avis på er nu!
    Jag tror ni kommer få en riktigt härlig nerresa. De nya volontärerna kommer ju få en ordentlig genomgång av livet på sos från en veteran iaf ;)
    Jag hoppas du har möjlighet att blogga ngt där nere? Nu åker ju Anna snart hem, då saknas det en blogg så man kan följa läget på plats!
    Ta hand om dig och alla medresenärer och hälsa Sos. Många kramar från Rookie och mig

    SvaraRadera