onsdag 10 mars 2010

Hundar till Sverige

Igår åkte Joanna hem i sällskap med fyra lyckliga hundar. Kvällen innan hon åkte åt vi ost och kex i Marias och min husvagn men det verkade bara vara Jossan och jag som uppskattade det.
Maria och jag ägnade morgonen att att bada hundarna. Allihop skötte sig utmärkt. Den enda protesten kom från Toby när vi skulle skölja hans ansikte. Han försökte äta upp den lömska vattenstrålen. Vi hade tur med vädret och tog hundarna på en sista promenad i solen så de torkade ordentligt.


Lucky

Toby

Ciro


Ella


Idag åkte Therese och jag med Sebastian, Lulu och Penny för att kastrera dem. Kelly som håller i trådarna kommer ordna ett hem till Sebastian så han kommer inte tillbaka till SOS bågot mer. Istället kommer vi få en galgotjej som de som hittade henne kommer sponsra under hennes tid på SOS.

Penny ska åka till veterinären

Anledningen till att jag åkte med var att Eddies bror Bruno bor hemma hos Kelly. Jag blev förvånad över att han är så liten men han var väldigt lik Eddie i ansiktet. Samma vackra ögon till exempel. Och de har likadana skall också.

Fina lilla Bruno

2 kommentarer:

  1. Åhåå, jag är totalt kär i Penny!
    Fler bilder på henne vill vi ha! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka glada bilder att titta på, äsch så känslig jag är,jag får glädjetårar när jag ser förberedelserna för Lucky,Toby,Ciro,Ella och vetenskapen om att dessa undebara hundar får en matte och en husse som kommer att älska dom, ta hand om dom och skämmer bort dom med kärlek det är "LYCKA"!
    Men ni kanske också förstår att jag är lycklig som kommer att få hem min stora KÄRLEK Sandy, det var nära ögat att jag höll på att mista honom men nu är det bara att räkna veckor, dagar,timmar,
    minuter och sekunder!
    Ha en undebar dag alla ni som är där borta och gör ett bra jobb!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera