onsdag 17 mars 2010

Los hund

For de som ar intresserade kan jag beratta att kalaset och dansshowen var fulltraffar bada tva :)

Vi har inte fatt nagra nya hundar sen sist, vilket ar ganska skont. De hundar vi har borjar bli ganska stressade av att inte fa springa losa sa mycket som forr. Darfor smyger vi upp pa berget sa ofta vi kan och later dem springa en stund. Vi haller oss i utkanten av marken for att inte stota oss for mycket med agaren. Tony kommer antagligen sla ihjal mig nar han ser bilderna men eftersom han inte forstar svenska planerar jag att ljuga och saga att det ar gamla bilder fran nar vi fortfarande fick slappa hundarna.
Lily, en av favoriterna
Rasmus och Leo
Lucas
Matt
Melchior, som aven han tillhor toppskiktet

Whiley, Lucas och Melchior

Lucas posar och Melchior vantar pa att Whiley

ska komma sa han far busa med honom

Melchior laddar


Balthazar


Tom

Grannarnas enorma svarta schafer hade lyckats ta sig utanfor deras staket idag. Den var inte alls sa pigg pa att vi gick forbi gang pa gang med hundar men den var ganska radd sa sa man till den ordentligt backade den undan. Jag algade upp med lite mat och vatten at den for den sag ganska olycklig ut dar den lag mitt i solen och vaktade grinden hela dagen. Jag har inte en aning om hur en sa stor luns lyckats ta sig ut.

Nya Maya ar en riktig mystjej. Hon gar sa fint i kopplet men hon orkar inte med nagra jattepromenader och det ar ju forstaeligt.

Jattedraktiga Maya

10 kommentarer:

  1. Av nagon anledning har en del av undertexterna forsvunnit men ni far val njuta av bilderna som de ar.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart härlig bild på Lucas och Melchior i backen!
    Härligt att se dem så stora och fina. När jag var där var ju Christian valparna mest jobbiga och mer vilda än tama :P Hade du åkt eller hann du träffa dem sist du var ner? minns inte om dem var där när jag kom..

    Ni verkar ju ha fått finväder tillslut iaf, det glädjer mig! Hälsa alla två- och fyrbenta från mig och Rookie är du snäll!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder både på hundarna och naturen så otroligt vackert det ser ut att vara där, hoppas,hoppas bara att det ordnar sig med hundarnas promenader och mysonader!
    Och sen tycker jag att det inte är så farligt med en "vit lögn" när det gäller hundarnas bästa det är skönt för dom att få springa i frihet.

    Så härlig springer bild på Rasmus och Leo dom är sååå snygga, och som dom har vuxit sen.

    Oj lilla söta mamma Maya, jag önskar att den blivande mammans nerkomst med valparna kommer att gå bra och att valparna är friska.

    Nu är det snart bara 14 dagar kvar innan du börjar hemresan och har med dig min "skatt", jag undrar när du beräknar vara hemma i Uppsala?
    Therese har min mailadress och mobilnummer så får vi hålla kontakt!

    Jag har lämnat ut en affisch hos Reginas Hundhörna ang om volontärs jobb hos SOS Malaga hoppas att det är många som ser den och känner att dom vill hjälpa till med hundarna och samtidigt få ett härligt minne för livet.

    Ha en trevlig helg alla ni som är där så långt borta.

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara vårfoton på lösa glada hundar! Fint av er att ge dem den möjligheten trots "svårigheterna". Du förgyllde min helg med ett foto på Matt också, tack! ;)

    - Ha en skön helg! =)/ Tessan

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara vårfoton på lösa glada hundar! Fint av er att ge dem den möjligheten trots "svårigheterna". Du förgyllde min helg med ett foto på Matt också, tack! ;)

    - Ha en skön helg! =)/ Tessan

    SvaraRadera
  6. Din lilla sneaky...ljuga för goa Tony...men allt för vovvarna!! Det är underbart att se dem fria och glada..puss

    SvaraRadera
  7. Hej. Var på SOS i november 2008 och har försökt att följa alla mina favoriter så gått det gått hittills. en det är några av favoriterna jag inte hittar info om någonstans. Jag skulle gärna vilja veta hur några av vovvarna mår och om dom finns kvar. Som Batman, Dexter, Hardy, Arrak "som jag fick döpa själv" och Faith, ägs hon av SOS eller Kim? Saknar vovvarna så ge dessa vänliga klappar från mig, även Matt som jag ser finns kvar och mår gott.

    Mvh/Julia Måård Larsson j-maard@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Batman och Hardy ar kvar fortfarande. De mar bra forutom att Batman har ett litet sar pa en bakbenet men det pysslas om efter konstens alla regler :)
    Dexter bor i England, tror det finns nan halsning pa sos hemsida fran honom. Arrak och Faith vet jag tyvarr inte men jag kan ta reda pa det.
    Solbritt, jag skriver ett mejl till dig nar jag har konfererat lite med mina medpassagerare.
    Alla kramar och pussar ska levereras de narmaste dagarna ;)

    SvaraRadera
  9. Har batmans sår inte läkt än?
    Eller är det samma som va när jag var där?

    Är han testad för leishmania?

    SvaraRadera
  10. Ja jag skulle gärna vilja höra lite om Arrak och Faith om det är någon som vet något. Du får klappa, pussa och krama på batman från mig. //julia

    SvaraRadera