fredag 12 mars 2010

Idag kom det ytterligare nya hundar, Max och Beau. De hartidiager tillhort ett engelskt par som flyttade tillbaka till England och helt enkelt lamnade kvar hundarna. Deras fore detta grannar tog hundarna till SOS och donerade aven 50 euro och gav oss lite hundmat. Max och Beau ar ganska smala och lite skygga. Vi satte dem i en av isoleringsburarna men de ar sa sma att de kan ga mellan spjalorna sa tills vidare bor de i lekhagen. Jag ska fixa lite bilder pa dem till nasta gang.

Kvinnan som for nagra veckor sedan kom med fem valpar och sedan bestamde sigfor att behalla dem kom tillbaka idag. Antagligen ska hon lamna in dem imorgon. Idag hade hon med sig tva pyttesma valpar som ska bo hos henne ett tag. Aven dem har hon raddat fran avlivningsstationen som ligger i narheten. Hon ska ha dem hemma hos sig tills de ar tillrackligt stora for att kunna flytta till SOS.


Pa eftermiddagen kom ett engelskt par och fragade om de far komma och hjalpa till med hundpromenader en gang i veckan. De blev jatteglada nar jag sa att de ar varmt valkomna.


Den nya hunden som jag berattade om senast som ska sponsras av en dam heter Polly och bor for narvarande med Penny i en egen bur eftersom de bada ar nykastrerade. Hon ar valdigt mager och forsiktig men anda tillgiven och vill garna mysa. Jag undrar hur manga valpar hon lassat ur sig tidigare for hennes brostvartor ar flera centimeter langa. Jag har kommit pa ett nytt ord: mysonad. Det ar en promenad med hundar som inte drar utan man bara strosar fram och njuter av solskenet. Med Polly och Penny far man manga mysonader.

Polly

1 kommentar:

  1. Det är tur att det finns goda grannar som går in och hjälper till där man förstår att allt inte står rätt till.
    Spännande att få se bilder på nykomlingarna Max och Beau.
    Så hemskt med avliningsstationen hur skulle man kunna välja, du får en chans men inte du, så orättvist livet är, men jag tycker att kvinnan som brukar gå dit och rädda en del av hundarna är stark och modig all heder åt henne.

    Jag önskar dig många och långa MYSONADER!!!!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera