onsdag 31 mars 2010

Farval for den har gangen

Idag ar en mork dag. Solen skiner plikttroget men hela dagen har jag gatt och tankt att allt jag gjort har jag gjort for sista gangen. Det ar val inte helt sant eftersom jag planerar att snart aka tillbaka igen men anda.

Maria och jag badade alla hundar som ska aka med oss, dvs Alice, Eddie, Primera och Sandy. Efter det tog jag ut Alice, Eddie och Melchior pa en promenad och naturligtvis hittade de en gyttjepol att bada i. Eddie var kosvart pa hela underkroppen till ovriga volontarers noje. Det var bara att bada om honom men Eddie vore inte Eddie om han inte rullade sig i en sandhog dirket efter sa nu har jag betsamt att han far aka smutsig till Sverige.
Alskade hund
Pa eftermiddagen storstadade vi bilen sa att den ska vara ren och frasch infor hemresan men kanner jag oss ratt sa kommer den inte vara ren sarskilt lange.

Nar jag skulle koppla Melchior vid matningen kom tararna han gjorde sitt basta for att trosta. Trost a la Melchior innebar blota pussar fran navelhojd och uppat. Inte en centimeter av overkroppen kom undan opussad. Imorgon bitti ska jag ta honom pa en tidig promenad innan det bar av hem mot Sverige igen.

Frick on a stick vad jag kommer sakna allt detta!

3 kommentarer:

  1. Kommer sakna dina blogginlägg. Vet du om någon annan ska fortsätta blogga från sos?

    SvaraRadera
  2. Hej Malin
    Jag var voluntär över jul och nyår. Därefter har jag följt Annas och sedan din blogg. Det har varit kul och spännande att följa utvecklingen därnere. Du skriver bra och tar jättefina bilder. Ni har gjort ett fantastiskt arbete. Att flytta en hel hundgård och etablera sig på ett nytt ställe är ingen lätt uppgift. Men ni har gjort det på bästa möjliga sätt. Tack för att vi har fått följa det dagliga arbetet genom din blogg.
    Mvh
    Paul

    SvaraRadera
  3. Halloj
    Tyvärr kommer det nog inte bli någon blogg den närmaste tiden. Vi försökte övertala Anders som ska stanna i några månader att blogga men han skrek rakt ut.
    Tack Paul för de uppmuntrande orden. Förhoppningsvis åker jag ner om två månader igen och kan fortsätta rapporteringen :)

    SvaraRadera