måndag 15 mars 2010

Platsbrist

Forst tva bilder pa underbart fina Monique. Tyckte hon var sa snygg sa jag ville dela med mig av dem.
Idag kom ytterligare en ny hund. Vi borjar fa lite ont om burar trots att Brian kampar pa som en galning for att bygga nya. Polly har fatt flytta in hos Doggie och Tricky och Max och Beau (som numera heter Jo) bor hos Rover och hans medbrottslingar. Den nya hunden som kom idag heter Maya och ar nan slags husky. Hon ar draktig och ser ut som om hon ska valpa vilken sekund som helst.

Nu har jag tva bilder pa Max och Jo. De var inte sa intresserade av att bli fotade sa bilderna blev inte sa bra, men anda. Jo ar den roda och Max den svarta.
De fem valparna som ska flytta till oss kom pa besok igar. De ar fortfarande valdigt sma och tva av dem har lunginflammation sa de far bo kvar hos damen som raddade dem i nagra veckor till.
Vi har kommit pa att vakten som inte vill att vi ska ga med hundar pa berget ar ledig pa sondagar sa igar tog vi flera grupper dit och lat dem springa losa ett tag. Det var verkligen uppskattat. De sprang som galningar, jattekul att se dem sa glada.

Imorgon ska vi fira Jossans och Marias fodelsedagar och i ett svagt ogonblick lovade jag att jag ska upptrada med en dans sa det blir ett kort inlagg idag for jag maste hem och ova. Nasta gang far ni se bilder pa fina Maya.

7 kommentarer:

  1. Åh vad fin den sista valpen var (:

    SvaraRadera
  2. Mycket snygga bilder på Monique fröjd för ögat!

    Det var ju bra att ni kom på att vakten inte jobbar på söndagar, det han inget vet om det mår han inte heller ont av.

    Vilka undebara små godingar vi får önska av hela vårt hjärta att dom två med lunginflamation kommer att klara sig och bli helt friska.

    Jag ser framemot nästa blogg där vi få se bilder på Maya och kanske också bilder på din DANS!!!!

    Allt gott till er!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni kom på det, det måste ha varit underbart att få se dom leka av sig!

    Vad chockad jag blev då jag fick se Jo, ruskigt lik Ciro tycker jag. Iallafall på de där bilderna. :)

    På tal om Ciro så går allting bra. Han går lös på våra långpromenader och trippar glatt bredvid eller bakom mig, och när jag tycker att han har gjort det bra så belönas det med mycket spring.
    Just nu ligger han här på golvet bredvid mig. Solen skiner in från fönstret och han bara njuter.

    Hälsa alla volontären att dom gör en underbar sak!
    Jag saknar SOS så mycket och hoppas att jag snart är där nere igen!

    SvaraRadera
  4. Oj så söta valparna var :) Den sista faller mig väldigt mycket i smaken ;P

    Hur fungerar det där nere i spanien nu? Jag har själv vart där som voloentär och arbetat, och jag kan nästan inte hålla mig tillbaka längre utan har stor lust att åka tillbaka någon dag! :) :)

    SvaraRadera
  5. De var sa otroligt goa allihop. Tyvarr kommer de inte forran jag har akt hem.
    Nagra dansbilder blir det tyvarr inte men jag kanner mig riktigt nojd med framforandet, kom bara av mig en gang :)

    Jag tycker ochsa att Jo paminner om Ciro. Jag vagade aldrig slappa honom men det ar ju jatteskont att det fungerar.

    Linda du far se till att pallra dig hit igen :) Sa lange det finns tillrackligt med folk sa gar det bra men jag vet inte hur de ska lyckas ga med alla om det ar mindre folk nan gang. Eftersom vi inte kan slappa hundarna sa kravs de fler personer pa varje grupp for hundarna drar sa mycket nu nar de nastan aldrig far utlopp for energin.

    SvaraRadera
  6. Ja! Jag och en kompis till mig är väldigt intresserade att göra det nån dag! Får se över det nu efter sommaren :)

    Men oj, varför får ni inte släppa dom? Är det uppe i bergen eller? Förstår att dom har en massa överskottsenergi isåfall.. :/ Hur många hundar har ni där nu? Är stället "där nere" kvar eller har dom tagit bort det? Det var ju prat om det förr..

    :)

    SvaraRadera
  7. Älskade små vappisar.. de kan ju vara en mardröm när de sätter igång att hitta på satyg men man kan minsann inte mottstå de där små söta raringarna... Fan va jag längtar ner nu!!!

    SvaraRadera