tisdag 2 mars 2010

Sebastian

Idag fick vi in en ny hund. Det ar en galgo/galgokorsning och en riktig skonhet. Vi funderar pa att kalla honom for Sebastian efter en engelsk lopare. Dessutom tycker jag att det ar ett statligt namn som passar en san snygging. Det var Ronna och Brians kompisar som lamnade in honom. Han hade foljt efter dem fran sopstationen men tyvarr har de inte sjalva mojlighet att ta hand om honom eftersom de resar till england flera ganger per ar. Sebastian ar jattekelig och borjar gny sa fort man gar ut ur buren. Han ar jattemjuk i sattet och kommer fram och trycker in huvudet i magen pa en nar man satter sig pa huk. Det var svart att fota honom eftersom han foljer efter sa fort man forsoker ta ett steg ifran for att fa med hela hunden. An sa lange sitter han i en isoleringsbur men forhoppningsvis lyckas vi snart matcha ihop honom med nagra andra hundar sa han far lite kompisar.


Pa tal om mjuka hundar sa tror jag att jag har magiska egenskaper. Vilddjuret Melchior som inte skulle kunna vara stilla i tva sekunder ens om hans liv hangde pa det lag pa rygg i mitt kna och bara njot av att fa insidan av laren kliade. Alla som har traffat Melchior maste halla med om att det ar smatt overnaturligt. I och for sig ar val hans attackpussar ett tecken pa att han vill vara nara men det ar svart att gosa med nagon som far runt som ett skallat troll. Vi hade det jattemysigt hur som helst.

Det spanska paret som hade Abbey i nagra dagar kom idag med mat till hundarna och ett halsband till Abbey. De ville aven hjalpa till att ga ut med hundarna och eftersom de tycker om Abbey skickade vi ut dem med den gruppen. Nar de kom tillbaka bad de att fa ga med sma hundar istallet som inte drar sa mycket. Vi har ju inte sa manga sma hundar sa vi skickade ut dem med Spud och Dolly. Spud alar ju anda bara fram i buskarna halften av promenaderna.

Vi har en sa rolig volontar har just nu, Joanna. Jag vet inte om hon har fel pa balansen eller om hennes fotter ar for sma men hon ramlar hela tiden. Jag funderar pa att starta en vadslagning om nar Joanna kommer ramla nasta gang. Hon har undervisat oss andra i fallteknik ifall aven vi skulle bita i graset nagon gang. Det ar dock inte bara Joanna som har sina sma egenheter. Maria ar overtygad om att varlden kommer utsattas for en zombieattack och surfar runt pa natet efter tips pa hur man overlever. Vi agnade en timme igar kvall at zombiediskussioner och kom fram till att man inte ska lasa in sig dar det bara finns en utgang. Man ska heller inte gomma sig pa en ode o for det finns en stor risk att det inte vaxer bananer pa on samt att zombies eventuellt kan kora bat.

For att styra in det hela lite pa hundar igen sa kan jag beratta om fina Elvis. Han ar egentligen inte en SOS-hund utan tillhor Irene som vi hyr stallet av. Han har tidigare anvants som kamphund och har lite arr och grejer. Nan skitstovel har aven kuperat bade svans och oron pa honom. Han ar riktigt fortjust i min Eddie (alla hundar nastan ar det) och har borjat leka lite med honom under promenaderna. Harom dagen fick Elvis springa los en timme inne i Eden och efter det forsoker han ofta smita tillbaka dit in efter promenaderna.


Vi har kommit pa ett nytt system dar en person stadar alla burar och ovriga gar pa promenader. Vi borjar med de stora grupperna och tar singelgrupperna sist. De senaste dagarna har alla hundar kommit ut fore lunch och vi agnar eftermiddagen at bonuspromender och bollek inne i lekhagen.
Det sags ju att svenskar ar besatta av vadret sa jag maste gora min medborgerliga plikt och beratta att vi har haft sol i flera dagar nu och alla har snygga bonnbrannor. I dag pa eftermiddagen borjade det regna igen men jag haller tummarna for att det inte haller i sig. Som ni kanske har markt pa tidigare inlagg sa orkar jag aldrig korrekturlasa texten sa det kanske smyger med lite stavfel och konstiga formuleringar. Men hastigheten pa internet har gor att man helst inte sitter vid datorn langre an absolut nodvandigt. Som platser pa saren far ni en bild pa Abbeys fina syster Mea som snart kommer ut pa hemsidan.

6 kommentarer:

  1. Det är så kul att läsa om er i spanien. jag är riktigt riktigt avundsjuk både på vädret och alla fina hundar som jag inte har träffat. Känner ju igen en del hundar som du berättar om och jag saknar SOS jättemycket. Ta hand om dig!!!! .. och alla hundarna

    Linnea

    SvaraRadera
  2. Fantastisk fin hund! Alla är fina!! Pussa dom från mig!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Va kul att höra att ni har börjat få in bra rutiner så att alla kan få motion varje dag :D o jag ser att min gamla Malmö-tröja blir använd, det är nästan så att man missar Kevin (namnat som jag o ella gav Elvis :P)
    Keep up the good work o hälsa Alla :D

    Kramar / Anna Salmi

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att Sebastian är en riktig snygging och det är också Mea så stoooor hon har blivit, minns när dom fyra hoppade och slet i ens hästsvans när man kom in till dom med mat eller när man skulle gå ut på en promenad eller när man försökte sitta och gossas med dom så kom dom alla fyra flygande från alla håll och alla ville vara i famnen samtidigt och pussas, jag är så tacksam över dom undebara minnen från SOS.

    Hälsa Maria att man ska sova med "VITLÖK" runt huvudet det funkar för zombieattack för att vara på den säkra sidan så köp en hel knippe!

    Skönt att solen gassar på er alla det är ni värd!
    Allt gott till er där borta i solen!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  5. Mea har blivit stor tjej, ser jag! Jätteroligt att se. Tänkte jag kunde nämna att Meeka njuter av vinterkylan och skojar mycket i snön. Det har gått bra att anpassa sig till livet i Sverige och allt vad det innebär.

    //Pia

    SvaraRadera
  6. Gud va kul att du har det bra där nere med alla vovvarna. Ha det inte allt för bra bara så att du inte glömmer bort att komma hem :)
    Det är jätte kul att du lägger upp så många bilder på vovvisarna, sjuk söta allihopa!
    Ha det bäst och njut av solskenet. Pussa alla vovvarna från mig. Saknar dig här hemma

    / Karin, sister in crime ;)

    SvaraRadera