måndag 29 mars 2010

Tre dagar kvar

Idag blir det ett inlagg i racerfart for internetcafet stanger snart. Bilderna kommer i en enda rora pa slutet men det ar bara att gilla laget.
Min langpromenad med Eddie, Alice och Melchior harom dagen blev en riktig hit. Vi var ute i tre timmar och tog oss enda till Alhurin och tillbaka. Dessutom blev det lite mys med fika pa toppen av ett berg. Melchior ar helt underbar pa tu man hand, jag ar kar. Han tyckte dock att det var lite for varmt och passade pa att bada i varenda gyttjepol vi passerade. Om jag bara hade haft minneskortet i kameran sa hade det blivit manga fina bilder.

Idag var Ronna och jag till veterinaren med Doggie och Dolly. Doggie har problem med oronen och Dolly har lyckas skara sig mellan tva tar. Bada tva skotte sig jattebra och Doggie tyckte att det var en riktig hojdare att aka bil. Pa vagen hem sag vi de tva hundarna som Gill och jag forsokte fanga forra veckan. En av dem sprang langs vagen och den andra var inne i en liten by. Eftersom bilen redan var full med hundar var det inte riktigt lage att fanga dem och nar vi akte forbi senare sag vi inte skymten av dem.

Nu ar det inte sa manga dagar kvar tills jag aker hem och bade jag och mina bilkumpaner fasar. Ingen av oss ar sarskilt sugen pa att atervanda hem men jag forsoker tanka pa min katt for att sta ut.

Jahapp, det gick inte att ladda upp bilderna sa jag far spara dem till nasta gang istallet.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer att sakna din blogg, alla dom vackra bilderna, berättelserna och informationen som har fått mig att känna närheten till gården fast jag har varit över 400 mil därifrån.
    Vilket fantastiskt jobb du har gjort Malin jag önskar bara att du hade kunnat stanna kvar där nere och fortsätta med det viktiga jobb du har gjort där nere!

    Så glad jag blev när jag läste att Dudley skulle få ett hem, jag hoppas också att det är någon snäll och god person som upptäcker en annan goding som finns där nere som bär namnet"Max":),det är också en undebar kille som törsta efter kärlek!Det är förhoppningsvis hans tur nästa gång att få ett kärleksfullt hem!!!

    Tack Malin för din blogg från Malaga!!

    Kör försiktigt hem till Sverige!
    Vi ses den femte :) :) :)...

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  2. Tack sa mycket Solbritt for dina fina ord.
    Tyvarr har Dudley leishmania men forhoppningsvis kan han fa aka anda om han har en lag niva.
    Jag ar verkligen inte sugen pa att aka hem men jag har redan planerat mitt sista inlagg; nar jag overlamnar en liten hund till dess nya agare...

    SvaraRadera