lördag 27 mars 2010

Jag blev sa glad nyss. Jag stod inne pa Mercadona och valde bland en uppsjo av svinbillig vodka men det var inte det som gjorde mig glad utan ett telefonsamtal. Irene som vi hyr av ringde och sa att Dudley ar inbokad till Schweiz om tva och en halv vecka.
Idag akte Tony till England och jag har fatt i uppdrag att vara barnvakt at hans telefon. Inget roligt uppdrag eftersom det ringer pa den precis hela tiden. En bra sak med att han akte var att han lamnade Primera hos oss igar. Hon har ju bott hemma hos honom sedan sin kastrering men ska aka med mig i bilen till Sverige sa nu far hon nagra dagar pa sig att bli bundis med mina hundar och Sandy som ocksa liftar med mig. Primera var sig lik och foll pladask for lille Bob.

I forrgar upptackte jag att Rover ar en riktig myskille. Hur kan jag ha varit har i tva manader utan att lagga marke till honom? Han har skadat en tassen och far flexicam och nar jag skulle ge honom det haromdagen tog jag ut honom ur buren och satte honom i knat. Han stormtrivdes dar och somnade som en lite baby pa rygg. Han har bara varit en i mangden for mig forut men nu sag jag hans personlighet.
Idag har jag min sista ledighet innan jag aker hem och jag planerar att spendera den med ett hundgang uppe i bergen. Jag har hittat ett fint vattenfall dar man garna sitter nan timma medan hundarna leker runtomkring.
Penny som vi fangade precis i borjan av min vistelse har har utvecklats nagot enormt. Hon blir glad nar man kommer in i buren och busar garna med de andra hundarna. Hon och Polly far fortfarande ett extra mal mat om dagen och det har givit resultat pa dem bada tva aven om Polly fortfarande paminner lite om ett skelett. Det gar i alla fall i ratt riktning.

2 kommentarer:

  1. Hon ska som fosterhund till Nina for de raknar med att hon kommer fa ett hem jattesnabbt.

    SvaraRadera