måndag 22 mars 2010

Jack russeln Jorge

Vi har fatt ytterligare en liten skatt i var samling, Jack russeln Jorge. Han koptes av en engelsk familj fran en djuraffar men som sa manga andra (puckade) engelsman ska de aka tillbaka till England och lamnar kvar sin hund. Han ar bara tio manader och en riktig gobit.




Idag var veterinaren Wayne har och renoverade lite hundar. Inga allvarliga saker men det ar skont att slippa aka in till veterinaren i stan med dem.

Det blir mest bilder idag for jag kommer inte pa sa mycket mer som har hant sen sist. Igar var det ju sondag sa da slappte vi nastan alla grupper uppe pa berget. Enligt Ronna sager spansk lag att de inte kan forbjuda oss att ga dar annars heller. Hon ska kolla upp det sa jag haller tummarna for att det stammer sa att vi kan komma igang med vettiga promenader igen.

Sigrid

Sigrid och min burkompis Maria


Diego

Benji oser pa
Benji och Olivia

Maria visar basta sattet att spendera en ledig morgon

7 kommentarer:

  1. Mysfoton! Benji är verkligen så stilig, att ingen fastnar för honom?! =)

    Håller verkligen tummarna för att det ska lösa sig med lössläppta hundar på markerna..! Så fånigt det där. Nu ska jag slänga iväg ett mail till dig.

    Keep up the good job girls!

    // Tessan

    SvaraRadera
  2. Jag är så himla glad över att det finns såna som dej. Som gör nåt såhär vettigt och viktigt. Tack vare er så har jag min hund här hos mej! :) //Helena & Wanda

    SvaraRadera
  3. Oj så fin han är, hur kan dom och har hjärta att lämna bort en sån fin hund har dom inga känslor alls.

    Det såg riktigt skönt ut det där att ha en ledig morgonstund med sin bäste vän brevid sig!

    Tack för dom vackra bilderna som du lägger in för att vi alla ska kunna njuta av dom!

    Skulle du kunna ta en bild på min lilla Prins?

    Ha en bra dag!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  4. Hej hej
    Benji kommer åka till Sverige i början av april =)
    Jag tror inte jag har träffat Wanda men Therese har uppdaterat mig om henne. Man blir lika glad varje gång en hund får åka härifrån.

    Nä dessa engelsmän alltså! Jag förstår inte att de inte tar med sig hundarna. Jag skulle aldrig kunna åka hem igen utan Eddie och Alice, om jag så skulle behöva ro en gummibåt hem för att det var nåt galet med passen.
    Jag ska försöka få fart på lillkillen uppe på berget igen och ta lite bilder när han springer =) Men snart får du ta egna bilder på honom, det ska bli så kul att överlämna honom!!!

    SvaraRadera
  5. Tack för alla fantastiskt vackra bilder på hundar i full frihet.
    Korten har sån skärpa.

    Jag kan berätta att en av eleverna i årskurs tre på barn- och fritidsprogrammet har gjort ett projektarbete om volontärarbete.

    Hon har bl.a. intervjuat Elin om hennes två månaders vistelse i Spanien.
    Det kan säkert inspirera flera att åka ner till SOS.

    Hej, Solbritt!
    Jag har nu fått bekräftat att du snart får en kär hund från SOS som flyttar in hos dig.
    Vilken glädje.

    Varma hälsningar till er alla
    Elins mamma Anki

    SvaraRadera
  6. Oh vart ska benji då?
    Har han fått hem eller till en forterfamilj?

    Hur är det med Diego? Jag saknar honom och jag hoppas att han får mycket uppmärksamhet och gos.
    Ni får gärna ge lite extra gos från mig!

    SvaraRadera
  7. Ja jag fattar inte att inte alla aker och volontarar. Det finns ingen battre halsokur for sjalen an att vara pa sos i nagra manader.
    Benji ska till en fd volontars mamma. Som jag har fattat ska han forst vara fosterhund men hon kommer antagligen behalla honom. Det ar skont att han far komma harifran innan sommaren for han tycker redan att det ar lite for varmt mitt pa dagen =S

    Diego mar ganska bra. Han tycker inte att hundgardslivet ar nagon hojdare men han far en extrapromenad varje dag och verkar lyckligare nu an nar jag kom for tva manader sen. Snart ska han till england sa han behover bara halla ut lite till.

    SvaraRadera