tisdag 23 februari 2010

Hejda till adopterade hundar

Jag ar lite forvirrad av allt solsken idag sa jag minns inte riktigt vad som hant de senaste dagarna.

I sondags akte ett helt gang hundar ivag till nya hem. Vi hade fullt upp med att bada hundarna och forbereda dem for resan men allt gick som pa rals. Pa morgonen akte Xavi och Meeka med fem volontarer till Sverige och pa kvallen kom Kelly och hamtade Rollie, Theo, Boone och Ginny for att kora dem till England. Det ar alltid sorgligt nar hundarna aker aven om det ar vad vi jobbar for. Joanna, en av volontarerna, tyckte att det paminde om maffiaverksamhet nar vi stod i den morka granden och vantade pa en stor skapbil som skulle hamta vara "varor".
Xavi tyckte inte om att badas i Sapona
Gill, Dudley och Meeka efter vovvarnas sista lekstund tillsammans
Vantan pa Kelly och transporten till England

Nybadad Theo som snart ska aka till England
I mandags flyttade Maria och jag ut till garden. Jag kommer sakna vara bilresor till Tony pa kvallarna eftersom vi da fick mojlighet att flippa ur totalt. Men det ska bli skont att slippa aka fram och tillbaka varje dag.

Igar hamtade Gill och jag Monique hemma hos Sallie och fick traffa hunden Sallie. Gill ar annu kassare an jag pa att hitta sa vi han besoka tva spanska byar, prata med tva gubbar och bli otroligt aksjuka innan vi antligen hittade ratt. Vagarna uppe i bergen ar inte att leka med just nu. Allt regn har skoljt undan delar av vallen som vagarna byggts pa sa att asfalten sjunkt ner en bit langs vissa partier. Gill vet aven var gaspedalen sitter sa jag hade viss dodsangest i vissa kurvor. Det var i alla fall valdigt vackert uppe i bergen och de sma byarna vi besokte var som fran en annan varld.
Hunden Sallie har verkligen hittat den perfekta platsen att pensionera sig pa. Hon lag och mos framfor brasan och sag ut att ma som en drottning.
Vi kande oss jatte hemska som tog Monique fran hennes plats framfor brasan och korde henne till lervallingen pa SOS. Forhoppningsvis far hon snart ett hem och slipper stanna hos oss sa lange. Hon ar en fullkomligt fantastisk hund. Otroligt vacker, rumsren, alskar katter och ar valdigt kelig och tillgiven. Det har blivit en stor omstallning for henne att flytta men hon tar det valdigt bra. Hon har flyttat in hos Dudley som blev sjalv nar Meeka akte till Sverige och de trivs bra ihop. Jag lekte en stund med dem i lekhagen idag men det var mest Dudley som lekte. Monique koncentrarade sig mer pa att bli klappad.

8 kommentarer:

  1. Åh, jag fick inte chansen att se Monique. Vad lik hon och Cecilia är!

    Hur är det med Foster? Vet du det?

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att Rollie och Ginny äntligen fått någonstans att bo! Det känns lite mer i hjärtat när det är hundar man känner till, men självklart är det härligt att läsa de rader av namn på hundarna som får åka till sitt nya hem!
    Nya stället ser väldigt rent och fint ut, tråkigt med prmenadvägen i bergen bara. Jag håller tummarna för att ni snart hittar någon ny eller att markägarna förstår vilken tjänst de kan ge hundarna genom att låta dem springa! :)
    Många kramar till er alla från Nettan och Rookie!

    SvaraRadera
  3. Oj vad många hundar som fick åka till sina nya hem samtidigt,jag måste hålla med om det att det gör lite ont när man ser dom åka iväg men samtidigt den kärleken man känner i sitt hjärta är helt undebart när man vet att dom kommer till ett kärleksfullt hem och äntligen, äntligen få känna sig älskad och behövd.
    Så roligt för Lila och Pia få hem Meeka och det blir roligt att åka och hälsa på henne i Gävle.
    Jag ser fram emot att få träffa Ciro som kommer till Umeå och Elin snart,fast Elin kommer jag att träffa redan den 5/3 och då ska vi prata SOS Malaga minnen och visa varandra kort vi tog där nere på gården "Jag ser fram emot det"Tack Elin att jag får vara din vän".
    Jag önskar er alla allt gott och att ni få många soliga dagar och inget regn!
    Ge Sandy en extra kram från mig!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  4. Hej Elin här igen. Skulle du vilja ta lite kort och lägga upp på Ciro när han åker iväg, så jag får se hans sista dag på sos, hans första på sitt nya liv. :)
    Saknar honom oerhört!
    När jag hämtar honom i stockholm så har jag en massa saker till hundarna där nere som Nina skickar till er sen med nästa flyg! :D

    SvaraRadera
  5. Hej och tack, Malin, för att vi får ta del av din tid på hundgården! Det är ett tufft arbete och samtidigt så otroligt givande. Vi kom hem i mitten av jan och det känns som man lämnat en del av sin själ där, man vill tillbaks. Tack till dig och alla andra SOS:are som ställer upp!

    En hälsning till Sol! Ja, Meeka är nu en Gävlebo och är lyckligast när vi är ute och går eller snarare joggar. Hon är ganska försiktig och verkar rädd för män, stora som små. Stannade helt upp på promenad när vi mötte en man och ville bara gå åt andra hålet. Det har gått några dagar nu och hon håller på att lära sig att det är inget att vara rädd för. Om du vill hälsa på oss i Gävle är det bara att höra av dig!

    Hälsningar från Lela, Pia och Meeka

    SvaraRadera
  6. Vad underbart att se Sally! Har tänkt mycket på henne sen jag fick veta att hon äntligen fått ett hem i spanien. Blir varm i hjärtat av att veta att hon har en mjuk sovplats vid brasan, istället för en kall hård bädd i en kennel! Herre gud insåg nu att det är 8 års jag träffade henne för första gången nu i sommar! Tusan vad åren går! Det var verkligen på tiden att hon fick uppleva hur det är att vara riktigt älskad!

    SvaraRadera
  7. Hej allihop!
    Foster lever fortfarande men är ganska dålig. Han har fått diagnosen fästingfeber i tredje stadiet så tyvärr är det nog bara en tidsfråga innan han får somna in. Gill klamrar sig fortfarande fast vid hoppet att han ska bli bättre.

    Sabine ska gå runt till alla grannar någon dag och försöka luska ut vem som äger marken. Har vi tur kan vi kanske deala oss till någon kompromiss så att vi får gå på marken.

    Jag ska "go crazy" med kameran när det är dags för Ciro att åka. Han är numera trattlös och bor inne hos Nero.

    Min Alice var också så där rädd för män i början men det har nästan gått över nu. Jag tror att Dudley saknar sin syster för Monique är mer för att kela än att leka.

    Jag ska leverera en kram till Sandy så fort jag får chansen. Förhoppningsvis får han flytta hem till Pernillas föräldrar i Sverige. De kommer snart ner för att titta på honom.

    Sofia om du kommer ner igen så måste du åka och hälsa på Sally. Hon har blivit jättelen i pälsen sen hon flyttade. Känns nästan som att klappa en valp.

    SvaraRadera
  8. Älskade, vackra Sallie. Så kul att se att hon har det bra. Du måste hälsa Gill massor ifrån mig! Puss

    SvaraRadera