fredag 12 februari 2010

Regn och koppeltraning

Igar fick vi ett litet bakslag. Det har flutit pa sa bra de senaste dagarna med promenaderna och manga hundar har fatt sprungit losa. Men igar kom det en gubbe och sa till Pernilla att vi inte fick ga den vagen for att det ar hans mark. Han pratade bara spanska men hon forstod pa hans gester vad han menade. Vi vet inte om det verkligen ar hans mark eller om det bara var vad han sa for att han inte ville ha hundar i narheten. Idag gick Tony med pa en promenad for att prata med honom om han dok upp igen men vi sag inte till honom. Det ar lite markligt eftersom det ar fullt av folk som rastar sina hundar, getter och hastar dar. Tony hade en teori om att det ar ett jaktomrade och att det ar darfor man inte far ga dar med hund.

Pa eftermiddagen idag kom ett par som adopterat Bobby och Eva och gav hundarna godis som iflyttningspresent. De har en radiokanal och ska pusha lite for SOS under radiosandningarna.
Lagom till matningen ikvall borjade det osregna sa vi flot omkring med matskalarna mellan burarna. Vi kopplade nagra hundar at gangen och matade sa att de skulle slippa sta ute i regnet sa lange.

Primera har flyttat in till Doggie och Tricky men det ar ett hal under deras dorr sa hon forsoker smita tillbaka till sin kompis Ciro sa fort hon far chansen.

Flodhasten Tricky njuter av solen

Aven Ciro har blivit en riktig utbrytarkung. Tidigare har han fatt springa los inne i Eden (delen av garden dar volontarernas husvagnar star) men en meterhog grind ar inget som stoppar en livlig podenco.

Penny fortsatter gora framsteg. Hon far ga ut nar de flesta hundar redan varit ute sa att det ar lite lugnare pa garden. Idag foljde hon med riktigt snallt och blev bara radd nar bilar passerade eller grannhundarna var for hogljudda.


Igar forsokte jag ta lite fina bilder pa Shadow och Fjordor men det var inte det lattaste eftersom Lily hangde som en kardborre i min hastsvans hela tiden. Jag slangde citroner till henne som hon jagade och da fick jag nagra sekunder pa mig innan hon slog till igen. Darfor blev inte resultatet sa bra men tva bilder kan jag bjuda pa i alla fall. Jag tankte borsta hundarna i Shadows grupp ocksa. Fjordor tyckte det var jatteskont och visade tydligt sitt missnoje nar jag slutade genom att smalla till min arm med tassen. Lily daremot gav sig attan pa att kaka upp borsten, men hon verkade tycka det var roligt och det ar ju huvudsaken.
Fjordor

Shadow

5 kommentarer:

  1. Tack för dom härliga bilderna!

    Ligger inte Fjordor nåt mer på taket på sin hundkoja? det gjorde han jämt när jag var där nere,han älskade ligga och sola sig och njuta av livet och han såg ut precis som en hund som hör hemma i tyrolen i Österike det var bara snön som fattades.

    Ha det så gott där nere!
    Hälsa Tony oc dom andra!!
    Vänligen//Sol

    SvaraRadera
  2. Jätteroligt att du uppdaterar så mycket! Jag läser och berättar läget för Rookie om vad som händer där nere, men jag vet inte om han är så intresserad för han lägger sig på rygg i soffan och börjar snarka ganska snart ;)
    Det ser ju jättefint ut på nya stället! Är svårt att se Sos på annan plats än den man själv varit på, men med dina bilder blir det nog lättare och lättare!
    Kämpa på i regnet, ni är superbra!! :) Ta hand om Er.

    SvaraRadera
  3. Jaså, ciro är en liten rymmare, det var ju inte bra! Får vi öva bort sen! hehe

    /Elin

    SvaraRadera
  4. Men yster...så smal ni har blivit.. Max har bara kunnat skicka text och inga bilder. Nu ser jag ju att ni är på väg att försvinna. Glöm inte att du måste äta då, och sova då.. Pöss

    SvaraRadera
  5. Fjordor ligger mest på lastpallarna nu för tiden. Men han är fortfarande en soldyrkare.
    Tyvärr kan jag inte uppdatera så mycket längre eftersom fungerande internet verkar vara en bristvara i Spanien :(
    Ciro vill nog mest bara vara med i händelsernas centrum. Han rymmer bara dit det finns folk :)
    Jag tyckte också jag såg benig ut på bilderna men jag trodde det var så jag var. Ser ju inte bilder på mig själv så ofta, står för det mesta bakom kameran. Men jag äter en chokladkaka om dagen så jag blir nog rund snart.

    SvaraRadera