onsdag 10 februari 2010

Killen pa bakersta raden

Pa SOS finns en underbar kille som alltid hamnar i skymundan bakom andra yvigare hundar som tar mer plats. Sammi vantar snallt pa sin tur men bor man tillsammans med 80 andra hundar sa kan man fa vanta lange. Han ar otroligt kelig och blir overlycklig nar man ger honom lite extra uppmarksamhet. Att han inte har fatt ett hem annu overgar mitt forstand. Om folk bara visste vad de gar miste om!

Han och hans kompis Toya har fatt borjat springa losa pa promenaderna och bada tva kommer sa fort man ropar pa dem. De tycker det ar jatteskoj att jaga bollar inne i buren.
Dessutom ar Sammi en riktig snygging och han brukar mota en vid burdorren med ett stort leende som gar fran ora till ora.

Jag tankte jag ska ge en liten update om Penny ocksa. Hon far mat tre ganger om dagen och bade ater och dricker med god aptit. Idag avmaskade vi henne och tog ut henne pa en forsta promenad. Min Eddie och lilla skrutten Sandy foljde med som moraliskt stod. Det gick over forvantan. Hon travade glatt med men tyckte det var laskigt att ga forbi grannarnas skallande hundar. Det gick bast att ga pa vagen. Nar vi kom ut bland buskarna blev hon mer misstanksam men vi lyckades i alla fall ta oss runt hela rundan. Pa hemvagen kom Eddie lite i forvag och da ville hon inte ga mer men nar han gick tillbaka en bit sa blev det fart pa henne igen. Hon verkar riktigt nyfiken men ar ganska avvaktande. Pernilla har agnat lite extratid tillsammans med henne och bland annat plockat fastingar.
Sa till sist lite bilder pa ett gang glada hundar som antligen far springa losa igen. Det ryms mycket energi i en liten hundkropp som fatt ga kopplad nagra veckor!

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder. :)

    SvaraRadera
  2. Vad grönt det verkar vara! =) Snart kommer jag och hjälper till! hehe.. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, underbart! Att få se Sammi O Toya busa runt fria och se dig inne i kenneln med dem, gör mig så otroligt glad. Saknar dessa två vovvar enormt, speciellt min tokiga Toya. Att Sammi inte fått ett hem är galet, han är en underbar hund som gjort fantastiska framsteg sedan han kom till sos.

    Ska bli kul att följa din blogg :) O härligt att se att Doggies liv har förbättrats så enormt.

    Pussa lilla Sarah från mig, o Toya, Spud o alla de andra.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder!
    Det är så roligt att kunna följa ert jobb på Sos igen.

    Saknar hundarna och livet på gården,tack snälla du att vi har möjlighet följa allt som händer där borta.

    Ge en extra kram till Sandy.

    Kramar/Sol

    SvaraRadera
  5. underbart att se sammi ! en av min absoluta favorit hund på sos, vill så gärna att han ska få ett hem ! Hur är det med bernad ? kan du inte lägga upp bilder på honom ? Kram Emma

    SvaraRadera