lördag 13 februari 2010

Snart lediga

Imorgon ar Maria och jag lediga. Det ska bli riktigt skont. Idag slog jag mitt personbasta genom att ga 15 promenader och ett tag trodde jag benen skulle trilla av. Det ar fortfarande regnigt och lerigt. Den hoga luftfuktigheten gor att det kanns som att andas under vatten. Flera burar ar oversvammade sa vattenpumpen har gatt pa hogtryck och vi har lagt ut lastpallar med skivor pa for att hundarna inte ska bli for blota.
Sadana har dagar ar det skont att bo hemma hos Tony sa att vi far komma in dar det ar varmt och torrt i slutet av dagen.

Vi har laddat upp med pizza, glass, chips och godis och planerar att inte lamna sangen pa hela dagen imorgon. Ifall det blir uppehall ska jag ta hundarna till stranden en svang.

En till bra sak med att bo hos Tony ar att mina alsklingar Willy och Heather bor dar

Willy dar han inte far vara


Alice lappar hade fastnat i morrningsposition nar hon sov

Stackars Liza har det kampigt i det kalla och blota vadret. Hon har ont i ett bakben och det blir inte direkt battre av kylan. Vi har borjat ge henne artrosmedicin pa kvallarna men det ar for tidigt att saga om det hjalper annu. Hon har blivit en riktig finsmakare och vill inte ata om man inte blandar kott i maten. Jag tror hon vet att hon ar SOS drottning.
Liza och Josefine
Vi har andrat promenadvagen en aning. Jag stotte pa en argsint engelsman imorse som var sur for att hans hundar skaller nar vi gar hundra meter fran hans staket. Han sa att vara hundar i och for sig inte skaller nar vi gar ut med dem men att han inte kunde trana sina hundar att vara tysta. Eftersom vi vill halla oss val med grannarna lovade jag att vi ska hitta en annan vag istallet...och det gjorde vi.
I nagra dagar har vi testat att ta Toya och Sammi tillsammans med Max och Boone pa promenaderna och det har fungerat jattebra. Tanken ar att Max ska flytta in till Toya och Sammi nar Boone drar till England. Idag slappte vi alla fyra losa tillsammans under promenaden och de hade jattekul ihop. De hade lite problem att bromsa i leran bara sa vi fick vara snabba att hoppa ur vagen nar de kom farande. Jag ska ta med mig filmkamera nagon dag och filma dem nar de far runt i 190 knyck. Jag hoppas att det gar att lagga ut filmen har sen men risken ar att uppkopplingen ar for seg.
Jag minns inte om jag redan har namnt det men Hakan och Patty har flyttat in i Rovers grupp och Primera bor inne hos Doggie och Tricky (ar ganska saker pa att jag redan berattat om Primeras flytt i alla fall)
Jag har snott lite fina bilder fran Marias minneskort. Jag tog lite bilder pa ett oversvammat SOS idag men hade glomt att satta i minneskortet i kameran sa det blev tyvarr inga sadana bilder.
Vackra Boone som tar med sig brorsan Theo till England om en vecka
Kiera som alskar sina tennisbollar
Syskonen Mea och Abbey
Och till sist lite fina utsiktsbilder fran promenadvagen.


5 kommentarer:

  1. Det här min bästa blogg just nu!

    Hoppas att vädret blir bättre både för hundarna och för er, det är svår jobbat i det vädret.

    Skönt att veta att du tar handom Willy o Heather så bra (Annas skyddslingar)som hon tog handom med stort hjärta.
    Oj vad dom har vuxit Mea och Abby så fort det går.(Det är redan 1 månad sen jag kom hem från Malaga)
    Jag önskar att problemet med promenad vägen för hundarna löser sig.
    Ser fram emot din nästa blogg!!!

    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  2. Underbart att se att Liza fortfarande lever och mår relativt gott. Jag var nere år 2005 och då hade Liza precis kommit in till campen och svävade mellan liv och död. Hoppas vädret blir bättre så vardagen blir lite lättare för er. Ett underbart jobb ni gör, jag har sos animal som min startsida så jag följer ert arbete varje dag och önskar att jag själv kunde åka ner igen. Ha en trevlig tid. // Malle

    SvaraRadera
  3. Jag har glada nyheter. Therese ringde precis till Tony och berattade att Abbey har fatt et hem. Jippiehoo!!!
    Ni kan kolla pa http://www.padcatsanddogs.org/ sa far ni se vilka problem ett annat liknande stalle har haft med regnet. Nar man ser de bilderna kanns det som vi kommit lindrigt undan!

    SvaraRadera
  4. Haha! Abbey! Va glad jag blir utav att höra det! Vilket datum far Boone och Theo?
    /Elin (SOS 5/12-o9 - 31/1-1o)

    SvaraRadera
  5. Boone och Theo aker pa sondag tillsammans med Ginny och Rollie. Och Xavi, Meeka och Toby aker till Sverige pa sondag sa vi kommer sa att saga ha hacken full med forberedelser :)

    SvaraRadera