fredag 26 februari 2010

Nya valpar

Idag blir det inga bilder for fotandet har legat lite pa is sen sist.

Imorse upptackte vi att jag har punktering pa ena bakhjulet. Lite smairriterande men det slar anda inte gardagens resa fran Therese. Vagen var oversvammad pa ett stalle och det kom in sa mycket vatten i motorn att bilskrallet la av. Fyra spanska herrar kom skuttande och ville hjalpa till men efter ett tag gav de upp. En av dem fick lite daligt samvete for att de inte lyckades hjalpa mig och erbjod sig att bara mig tillbaka genom vattnet till bilen. Jag avbojde men tackade for hjalpen, vadade genom vattnet, hoppade in i bilen, startade den och korde darifran. Ibland har man turen pa sin sida.

Det kom en spansk dam med fem valpar idag. De var hur sota som helst. En av dem var albino. Vi bestamde att hon ska ha dem hemma hos sig i en vecka och lamna in dem till oss pa fredag. Jag vet inte riktigt hur gamla de ar men det ror sig nog bara om 6-8 veckor. Damen hade med sig en massa brod som vi gav till hundarna i kvallsmaten.

En bit fran garden ligger en dod katt bredvid vagen. Det ar sorgligt for den har scaliborhalsband pa sig sa den maste haft nagon som bryr sig om den. Vi har tankt ta bort den men ingen kanner sig sa frestad att gora det och darfor ligger den kvar. Vid lunchen idag kande vi en smatt rutten doft men kunde inte avgora var den kom fran. Till sist kom jag pa att det maste vara Sandy som rullat sig pa katten. Han gar los pa promenaderna och hade klet pa en sidan. Vi luktade pa honom och mycket riktigt stank han dod katt. Det blir dusch for den lille killen innan laggdags ikvall.

Okej da, tre bilder blir det. Hittade dem pa usb-minnet.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är jättekul att fortfarande kunna läsa om vad som händer på hundgården sen Anna åkte hem. Saknar SOS jättemycket. Vill gärna se det nya stället. Anna o jag får väl ta en resa ner dit lite senare. Jag hoppas det har regnat färdigt nu där nere o solen lyser på er alla. Kul att se bilderna på alla hundarna. Det är så många nya hundar sen jag var där nere o det var i september. Kämpa på, ni gör ett fantastiskt jobb.
    Monica

    SvaraRadera
  2. En sån rackas Sandy :),då fick han nog inte några extra kramar med den lukten men det får han nog när han har blivit ny duschad. Så roligt att bli buren över vattnet av en gentleman, jag kan nästan föreställa mig hur det skulle sett ut, "jag små ler".
    Tack Malin för dina fina ord om mig, känslan av tacksamhet blev så stark så mina ögon tårfylldes,
    mitt liv har blivit så mycket rikare genom SOS Malaga och jag kommer "aldrig" att släppa det! Att hjälpa hundarna på ett eller annat sätt där eller här hemma kommer att vara mitt kall i det här livet!
    Ha en trevlig helg där borta i solen.
    Vänligen/Sol

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!
    Jag måste bara fråga, är det Vilda på sista bilden?? Det ser ut som hon, men hon måste ha lagt på sig ordentligt sedan jag åkte. Vad skönt om det är hon, att det gått åt rätt håll med allt! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken käck blogg! Gör mig mer motiverad inför resan, tänker att ja kanske överlever flygresan trots min rädsla! Hoppas bara ingen glömmer att hämta mig, haha...

    SvaraRadera
  5. Hej! Läste Om Divo som kommit upp på SOS hemsida, för adoption - vilken fin och trevlig hund han verkar vara! Har just funderat på vem han är, på en del foton =) // Tessan

    Ps. Har messat dig på fb angående resa. Ds.

    SvaraRadera
  6. Ja, det ar Vilda. Hon har lagt pa sig en hel del, nastan lite for mycket. Jag kommer inte ihag nu vad det var hon hade for fel tidigare men nu ar hon i alla fall frisk och rund igen.

    Vi minns dig Anne sa du behover inte vara orolig :)

    Therese, det funkar inte att oppna meddelandet i facebook. Hela datorn laser sig. Kan du kanske mejla mig pa malin.cidh@sos-animals.se istallet.

    Nu har halva min tid har gatt. Borjar fasa for att aka hem igen. Jag hoppas ni fatt undan all sno tills dess sa att jag kommer hem till ett harligt varsverige. (vad ackligt det later men ni forstar vad jag menar)

    SvaraRadera
  7. Hej! Jäkla facebook att krångla för dig, har mailat dig till din SOS-mail nu istället - hoppas att datorn gillar detta bättre =)

    Visst rusar tiden iväg, men hoppas att du får en bra tid på SOS av det som återstår och att ni kommer hem till ett vårvarmt och soligt Sverige.

    Ha det bäst! // Tessan

    SvaraRadera